pátek 30. října 2015


Desítka aneb čtenářské žebříčky



Napadlo mě zkontrolovat, jestli máme nejčtenější knihy, které se umístily nejvýše na čtenářském žebříčku. Napřed jsem se podívala na nejžádanější tituly v naší knihovně. U nás je to Nesbö, Gillerová, Davouze, Mlynářová a Erbenova Kytice. Za Kytici vděčíme škole, to je trvalka už nějakých pár let, ale já jsem byla zvědavá, co cloumá se čtenáři, ať jsou knihovničtí nebo domácí a jestli vám můžeme ty cloumáky nabídnout. Srovnala jsem tedy procenta na ČBDB s naším katalogem. Dopadlo to dobře.


  1. Lovci kostí (Steven Erikson) – Eriksona a jeho cyklus Malazská Kniha padlých si přáli naši pánové. Netušila jsem, že je to takový mistr magie a fantasy. Lovci kostí jsou šestý díl a na ČBDB má 98%
  2. Píseň krve (Anthony Ryan) – další Skot, který se tím, že píše zcela jistě zapíše mezi vypravěče válečných historických fantasy ság. Má historii vystudovanou a po letech ve státní správě se začal výhradně věnovat psaní a dobře udělal (ČBDB 97%)
  3. Bouře mečů (G. R. R. Martin) – je nejčtenější díl z celé série Her o trůny (ČBDB 97%)
  4. Zahrada (Jiří Trnka) – Trnkovu Zahradu bych dávala dětem číst místo Malého prince, pro radost z fantazie, z dobrodružství, šla jsem si knížku prolistovat a znovu mě objala a to je to, co má knížka udělat (ČBDB 97%)
  5. Dva proti Říši (Jiří Šulc) – román o atentátu na Heydricha, založený na podrobném zkoumání pramenů, autor pracoval léta v našich tajných službách (ČBDB 97%), píše se tu, že hlavy Gabčíka a Kubiše byly zakonzervovány v roztoku
  6. Vichr smrti (Steven Erikson) – v žebříčku podruhé, se 7. dílem z cyklu Malazská Kniha padlých. Četla jsem si komentáře a spokojenost s každým slovem na každé stránce, kdy jich je dohromady 908 je velká čtenářská deviza (ČBDB 96%)
  7. Zelená míle (Stephen King) – sám King je málokdy spokojený s filmovým zpracováním svých knih, tady si myslím, že film se podařil, takže pokud jste ho viděli, tak vás kniha nepřekvapí. V opačném případě se těšte, protože v knížkách je toho přece vždycky daleko víc (ČBDB 96%)
  8. Daň pro ohaře (Steven Erikson) – potřetí v desítce. Prý jsou noci, které vás změní a tohle je prý fantasy, která vás změní (ČBDB 96%)
  9. Kmotr (Mario Puzo) – četla jsem kdysi, v době, kdy se slovo mafián vyslovovalo šeptem. (ČBDB 96%). Schválně jsem se šla podívat, které vydání máme v knihovně. Zjistila jsem, že hodně očtené, líbilo by se mi, kdyby vyšla knížka čerstvě a na jejím konci byly všechny doslovy, které k ní kdy byly u nás napsány.
  10. Potopa (Henryk Sienkiewicz) – poprvé vyšlo v roce 1886. V roce 2015 má 96% na ČBDB.

Žádné komentáře:

Okomentovat